Szczypta Afryki

Swoje wakacje zaczynałam w Turcji, skończyłam w Tunezji. Z pierwszego wypadu nie dzieliłam się wrażeniami- w końcu nie taką mam inicjatywę bloga. Jednak tym razem chcę podzielić się kilkoma wzmiankami, zdjęciami. Może ktoś na tym skorzysta! Porównując te dwa kraje- uważam, że przepaść jest ogromna. Co prawda nie zwiedziłam ich wzdłuż i w szerz jednak jedno mogę stwierdzić. Turcję z całego serca polecam- sama chętnie tam wrócę. Tunezję już- niekoniecznie. Pierwsze co rzuca się tam w oczy to wszechobecny brud, śmieci na ulicach. Leżenie plackiem w bazie hotelowej- to nie są dla mnie wakacje. Okolica, która mi się spodobała i którą polecam- to Hammabet Yasmin. Wyruszając w kraje arabskie warto się zaznajomić z ichniejszymi zasadami, zorientować się po prostu jak się tam żyje.

Co pozytywnego zapamiętałam? Mimo natręctwa sprzedawców, medina- czyli tamtejsze bazary mają swój urok. Kolorowe stoiska pełne galanteryjnych skór, ceramiki, ludowych ubrań, przypraw. Dosłownie wszystkiego. Obłowiłam się nieziemsko- ceny są naprawdę niskie. Spokojnie -50 do -80% można się stargować. Jako, że jestem maniaczką torebek zaopatrzyłam się w jeden (tylko!) egzemplarz- skórę mają tam o wiele tańszą niż w Turcji. Jednak może trochę gorszej jakości. Warta uwagi jest tam także biżuteria. Oczywiście także dałam się naciągnąć sprzedawcom i uszczuplić zawartość portfela. Co do portfeli- kupiłam duży, skórzany za około... 22zł. Poniżej kilka zdjęć.









17 komentarze:

  1. kocham ten zachód słońca! Kocham Twoją maxi i Twoja bluzeczkę ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. ach, o takich miejscach to ja tylko marzyć mogę teraz!

    OdpowiedzUsuń
  3. ładne zdjęcia:)
    w której części Turcji byłaś?

    OdpowiedzUsuń
  4. tak się targować to ja rozumiem:) a czy Turcja nie jest przypadkiem ostoją podróbek wszystkiego?;)) jak byłam na Kosie (jakieś 10 km od Turcji) już tam dało się to odczuć;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne zdjęcia, piękne widoki, no i ty świetnie się prezentujesz, aaa.. i dzięki za szczerą opinie dotyczącą zwiedzania turcji i tunezji, przyda mi sie na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne stylizacje, szczególnie maxi sukienka, wyglądasz zjawiskowo.. również byłam parę lat wstecz w Turcji i Tunezji, jednak mam trochę odmienne zdanie, myślę że jest to spowodowane miejscem na jakie się trafiło, w Tunezji najbardziej polecałabym miasto Sousse, byłam tam kilka razy i zawsze wracałam z dużym bagażem wspomnień, jestem ciekawa gdzie Ty konkretnie byłaś w Tunezji? :)

    Ps. piękne zdjęcia!

    Pozdrawiam, ewsko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przecudne zdjęcia! świetnie Ci w sukience maxi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. byłam dokładnie w tym samym miejscu, i siedziałam dokładnie na ławce za tobą! wspomnienia wracają!

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda ze nie pokazałąś swoich łupów;) świetna maksi.

    OdpowiedzUsuń
  10. wow, takich wakacji nie można nie zazdrościć:) super tam:) Mam nadzieję, że kiedyś tam wyląduję:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Natalia: wszystko w swoim czasie :)
    ewsko: byłam w Hammamet
    Futuristka: w każdym ciepłym kraju znajdziesz jak to nazwałaś "ostoję podróbek" tam tym żyją:) a takie rejony jak Turcja, Tunezja, Włochy- słyną z bogatej oferty skór, jednak w Tunezji te wyroby są "średniawej" jakości ale za to bardzo tanie. Torbę kuferek mieszczący A4 spokojnie za około 50zł można kupić.

    OdpowiedzUsuń
  12. mam wrażenie, że chcesz być za bardzo modna i nosisz ubrania które albo Ci nie pasują albo zniekształcają Twoją sylwetkę, "bo modne".

    OdpowiedzUsuń
  13. W Tunezji nie byłam, ale i Tunezja i Egipt to wakacje dla ludzi, którzy lubią walnąć się plackiem i nie wychodzić poza miejsca przeznaczone dla turystów, a te nie dla turystów to totalna odwrotność tamtych, moja koleżanka- fotograf zrobiła kiedyś naprawdę niesamowite zdjęcia w dzielnicach egipskiej biedoty.
    bardzo podoba mi się Twoja sukienka:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zdanie, jednak błagam nie proponuj mi obserwowania siebie na wzajem, nie potrzebuję na siłę robić sobie obserwatorów. Proszę o nieumieszczanie reklam, linków i tak tego nie opublikuję.

Thanks for all suggestions and comments. Please sign yourself:)

Please, do not place advertise. Comments are moderated.

 

Obserwatorzy

Romwe

Romwe - The Latest Street Fashion